Jobbet

Alltid när jag jobbar så brukar det oftast ske på kvällstid numera då jag blev skiftledare för ett tag sen. Har alltid varit nogrann med att ta rätt efter mig innan stänger affären så jag brukar komma därifrån 30-45 min efter jag egentligen slutar. Inget kul alls men det har alltid vart så jag har vant mig vid det nu. Jobbade morgon för ett tag sedan och märkte hur jävla dåligt det såg ut efter dom som jobbat kväll. Tänkte inte mycket mer på det utan kände mest att det finns folk som vill hellre hem snabbt än att ta rätt efter sig.

I måndags så jobbade jag kväll och personen som jag jobbade var väldigt ivrig att komma hem i tid. Jävla gnäll tänkte jag och jobbade på. Sen så berättade han att alla andra går hem när dom väl slutar oavsett hur mycket det är kvar att göra. Känns jävla roligt att man har stannat kvar och slitit som en idiot medans alla andra har gått hem. Tycker inte dom har gjort något fel i det men det hade varit snällt om någon hade berättat det för mig så jag också kunde gått hem i tid. Hade jag fått betalt för tiden jag jobbat över så hade jag nog inte klagat men nu har det varit så sen december och äntligen är förbannelsen bruten :) Jobbar just kväll imorgon så det känns skönt att man inte kommer få stanna en 30-45 min extra som vanligt utan att få komma hem i tid.

Älskar min lilla Madeleine förbannat mycket så ni vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0